تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۶۰۲
کد خبر: ۹۶۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش ملموس حوادث کار در مجتمع مس سرچشمه

می متالز - کارشناس مسئول بازرسی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان از کاهش ملموس حوادث کار در مجتمع مس سرچشمه خبر داد.
کاهش ملموس حوادث کار در مجتمع مس سرچشمه

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مس سرچشمه ، محمود شریفی  با اشاره به اقدامات موثر و آموزش های انجمن ایمنی و بهداشت حرفه ای شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در سال های اخیربحمد لله آمار حوادث ناشی از کار چه از نظر تکرار و چه از نظر شدت وقوع در مجتمع مس سرچشمه کاهش چشمگیری داشته  است.
وی ادامه داد: این موضوع هم به دلیل ارزش و اهمیت مقوله ایمنی و بهداشت، بازرسی ونظارت بررعایت مسایل ایمنی وبهداشت از سوی بازرسی اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان و تلاش قابل تقدیر مسوولین ایمنی مس سرچشمه و همچنین  زحمات ونظارتهای مستمر مدیریت ایمنی و بهداشت کار مجتمع مس سرچشمه بوده است.
شریفی افزود: بخشی از فعالیت های حوزه ایمنی و بهداشت در شهرستان از جمله برگزاری دوره های ایمنی و بهداشت ویژه کارفرمایان کارگران و مسولیت ایمنی توسط انجمن ایمنی و بهداشت حرفه ای شهرستان رفسنجان انجام می شود که در واقع برون سپاری بخشی از فعالیت های توسط وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی به بخش خصوصی بوده است که در صدد هستیم با همکاری با انجمن مربوطه آموزش های ایمنی به بخش کشاورزی و ساختمان و همچنین واحدهای صنفی نیز ورود پیدا کند.
وی هدف اصلی بازرسی ها و آموزش های ایمنی را کاهش حوادث و بیماری های ناشی از کار در مجتمع مس دانست و یادآور شد: در بقیه صنایع نیز در زمینه آموزش های ایمنی ورود کردیم و کارگروه کارگاه های ساختمانی، کشاورزی، واحدهای صنفی را تحت پوشش قرار داده ایم که مرتب بازرسی از آنها انجام می شود.
کارشناس مسئول بازرسی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان با اشاره به اینکه انجمن ایمنی و بهداشت حرفه ای بازوی خوبی در ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت در شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم که هر چه فرهنگ ایمنی و بهداشت را بالا ببریم کاهش شدت حوادث و میزان حوادث را شاهد خواهیم بود و باید آموزش را به نحو احسن انجام دهیم که کاربردی و عملی باشد.

عناوین برگزیده