تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۹۶۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
از ابتدای سال 97 انجام می شود؛

آغاز استخراج سولفوره سرب و روی از ذخایر زیرزمینی انگوران

می متالز - مدیر مجتمع سرب و روی انگوران از آغاز استخراج سولفوره کانسنگ از ذخایر زیرزمینی این مجتمع از ابتدای سال 97 خبر داد.
آغاز استخراج سولفوره سرب و روی از ذخایر زیرزمینی انگوران

به گزارش می متالز، منصور شبانی با بیان این مطلب گفت: ذخیره بخش زیرزمینی معادن انگوران حدود 2 میلیون تن است که در مرحله تجهیز و آماده سازی قرار دارد و تاکنون بیش از 30 هزار تن ماده معدنی در حین پیشروی استخراج شده است.

وی افزود: قرار است سالانه 120 هزار تن ماده معدنی سولفوره سرب و روی از این معدن استخراج شود که با تمهیدات اندیشیده شده، امکان افزایش ظرفیت استخراج تا 150 هزار تن نیز وجود دارد. عیار ماده معدنی نیز حدود 35 تا 40 درصد است و با بهره برداری از این طرح، 300 نفر به طور مستقیم به کار مشغول خواهند شد.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به تحقق 115 درصدی برنامه تولید این مجتمع در 9 ماهه امسال، اظهار داشت: مجموع استخراج ماده معدنی در بخش های مختلف معدن روباز از مرز 664 هزار تن گذشت این در حالی است که برنامه تولید در مدت یاد شده، 557 هزار تن ماده معدنی بود.

وی افزود: در بخش فروش ماده معدنی نیز تا پایان آذر، بیش از 617 هزار تن ماده معدنی به شرکت های خریدار خاک طبق سهمیه بندی ارسال شده است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده