تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۹۶۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

وضعیت واردات، صادرات و قیمت های فولاد ترکیه در سال ۲۰۱۷

می متالز - صادرات فولاد ترکیه در 11ماهه اول سال 2017 افزایشی بود که دلیل اصلی آن تقویت حمل دریایی مقاطع تخت فولادی است. در مدت مذکور، حجم واردات نیز به جهت وابستگی کمتر به واردات شمش از خارج، کاهش یافته است.
وضعیت واردات، صادرات و قیمت های فولاد ترکیه در سال ۲۰۱۷

به گزارش می متالز، طبق گزارش انجمن فولاد ترکیه، واردات فولاد ترکیه در ماه ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۷ تقریبا بیش از ۱۵ میلیون تن بود که افت ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. دلیل اصلی کاهش قیمت ها، کاهش شدید خرید بیلت بود زیرا استفاده از قراضه در طول سال گذشته بیشتر کارآمد بود. به طور ویژه، واردات بیلت ترکیه در ۱۱ ماهه امسال با افت ۱۱.۵ درصدی بالغ بر ۲.۱۴ میلیون تن بود درحالی که خرید قراضه با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده و در مدت مذکور به ۱۹ میلیون تن رسیده بود. وضعیت در بخش اسلب تقریبا متفاوت است زیرا کارخانه های نورد گرم تصمیم به افزایش تولید و واردات داشتند و در نتیجه تولید اسلب رشد ۱۷ درصدی داشته و به ۱۰.۷ میلیون تن و واردات با ۵۲.۷ درصد رشد به ۲.۲۵ میلیون تن رسیده بود. بنابراین بهبود قیمت ها برای مقاطع تخت و قراضه به کارخانه ها اجازه می دهد تا سود قابل توجهی کسب نمایند.

لازم به ذکر است خرید مقاطع تخت حدود ۵۵ درصد از کل واردات فولاد ترکیه را به خود اختصاص داده و در ماه ژانویه تا نوامبر با ۴.۲ درصد افزایش به ۸.۳۶ میلیون تن رسیده است. کشورهای CIS همچنان بزرگترین شرکای ترکیه در رابطه با تجارت و فروش ورق گرم هستند درحالی که برخی تامین کنندگان خاور دور ازجمله هند و کره جنوبی توانسته اند حضور خود را افزایش دهند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده