تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۹۷۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تحلیل گران اعلام کردند؛

روند قیمت جهانی طلا در روزهای آینده

می متالز - به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، دلار آمریکا همچنان مهمترین بازیگر و تاثیرگذار مهم بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت خواهد بود.
روند قیمت جهانی طلا در روزهای آینده

به گزارش می متالز، تحلیلگران بین المللی معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا هفته گذشته برای نخستین بار در ۶ هفته اخیر با کاهش روبرو شده و روند صعودی قیمت این فلز گرانبها در ۵ هفته قبل عملا متوقف شده است.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: افت قیمت طلا در هفته گذشته یک اصلاح موقت بوده و با توجه به اعتماد و رویکرد مثبتی که سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا دارند، قیمت ها در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. به نظر من طلا هنوز برای افزایش بیشتر در کوتاه مدت پتانسیل زیادی دارد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ارزش دلار آمریکا در روزهای آینده تحت تاثیر تعطیلی دولت آمریکا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و این یک عامل مثبت برای قیمت جهانی طلا به شمار می رود.

کریستوفر وچیو تحلیلگر ارشد موسسه دیلی اف ایکس تاکید کرد: نگرانی نسبت به کاهش ارزش دلار در روزهای آینده و تنش های سیاسی در واشنگتن، قیمت طلا را افزایش خواهد داد. ریسک سیاسی در آمریکا طی روزهای آینده مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد بود و سرمایه گذاران توجه چندانی به سایر عوامل نخواهند داشت.

وی افزود: طلا در کوتاه مدت سطح حمایتی ۱۳۲۳ دلاری را حفظ خواهد کرد و می توان به راحتی سطح مقاومتی ۱۳۴۵ دلاری را بشکند.

برخی تحلیلگران بازارهای بین المللی نیز معتقدند که قیمت طلا در روزهای آینده تثبیت خواهد شد. این در شرایطی است که نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز همچنان رو به افزایش است.

تحلیلگران موسسه آر جی او فیوچرز نیز اعلام کردند که دامنه نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت احتمالا فراتر از ۲۰ دلار در هر اونس نخواهد بود. اگر طلا سطح حمایتی ۱۳۲۴ دلاری را بشکند این احتمال وجود دارد که با افت بیشتری ر وبرو شود. اگر سطح مقاومتی ۱۳۴۴ دلاری نیز شکسته شود، قیمت طلا در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت.

عناوین برگزیده