تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۵:۵۴
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۹۸۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی لارگانی در صحن علنی:

تعرفه‌گذاری کشور با ایراد روبرو است/ در زمینه اخذ مالیات نباید عملکرد جزیره‌ای داشت

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایراد در زمینه تعرفه‌گذاری گفت: در زمینه اخذ مالیات نباید عملکرد جزیره‌ای در کشور وجود داشته باشد.
تعرفه‌گذاری کشور با ایراد روبرو است/ در زمینه اخذ مالیات نباید عملکرد جزیره‌ای داشت

به گزارش می متالز، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی چهارشنبه، 27 دی ماه 96 مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص بخش تولید با رویکرد اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور گفت: بخش تولید کشور با مشکلات زیادی روبرو است و باعث شده رکود اقتصادی درکشور به وجود بیاید و یکی از اولویت‌ها برای برون رفت اقتصاد کشور از رکود رسیدگی به مشکلاتی مانند تأمین سرمایه در گردش، تأمین مالی و رفع مسائل صنعت است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: عدم اجرای قانون حمایت از تولید،مانند قانون حمایت از فضای کسب و کار و قوانین دیگر باعث ایجاد مشکلات جدی شده و متأسفانه آیین‌نامه‌هایی که در رابطه با این قوانین تدوین شده است در عدم اجرای قانون تأثیرگذار بوده است.

موسوی لارگانی تصریح کرد: بروکراسی اداری برای تولید‌کنندگان در برخی از استان‌ها باعث شده که بعضاً یک کار 10 دقیقه‌ای تا یک ماه یا یک سال به طول انجامد.

وی افزود: اینکه بخشی از منابع بودجه از مالیات باید تأمین شود نکته قابل پذیرشی است،اما در زمینه اخذ مالیات نباید به صورت جزیره‌ای عمل کرد، یکی دیگر از مسائل تولید مشکلات در قانون مالیات بر ارزش افزوده است، هر چند که قانون در حال اصلاح است اما به نظرات تولید‌کنندگان خیلی توجه نشده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بخش‌های خصولتی به نوعی ویژه خواری و رانت خواری در اقتصاد ایجاد کرده‌اند همچنان که در هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی واقعی توجهی نشده است.

موسوی لارگانی با اشاره به ایراد در زمینه تعرفه‌گذاری گفت: متأسفانه بعضی از امور باعث شده در تصمیم‌گیری‌ها ثباتی وجود نداشته باشد به طور مثال ثبت سفارش خودرو در یک مقطع بسته و در یک مقطع باز می‌شود که این موضوع به این نحو صحیح نیست، نکته دیگر درخصوص بخش کشاورزی است که باید به تغییر الگوی کشت توجه شود و همچنین وزارت نیرو در بحث حقابه‌ها خودسرانه عمل نکند.

وی گفت: در بحث معادن، رانت ایجاد می‌شود و رانت شدید در واردات وجود دارد و آقازاده‌ها به جای کمک باعث شده‌اند به بخش تولید خارج از کشور کمک شود، نکته دیگر اینکه قوای سه گانه درگیر مسائلی هستند که برای مردم و بخش تولید سودی ندارد، حتی رئیس جمهور در این روزها مطالبی درباره نقد معصومین (ع) بیان می‌کنند./

عناوین برگزیده