تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۶:۱۶
بازدید: ۵۰۱
کد خبر: ۹۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

می متالز - دکتر بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در نشست ماهانه دیماه این کمیسیون که روز یکشنبه ۲۴ دی ۹۶ در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی ایران دانست.
تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش می متالز، ایشان همچنین سیاست گذاری ها و قانون گذاری های بعضاً نامناسب دولت و مجلس و نبود راهکارهای مناسب کاربردی و حمایتی از بخش خصوصی در قوه قضاییه را موانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان نمودند و تاکید کردند که سکان ‌داری و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در ستادی مستقر در خانه ی بخش خصوصی که همان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران است دنبال شود.

در این نشست دکتر بهرام شکوری لزوم و اهمیت مثلث طلایی را مطرح نمودند که به گفته ایشان می‌بایستی مسائل مربوط به ایجاد فضای کسب و کار و توسعه فعالیت ‌های اقتصادی، با کمک دانشگاهیان و بدنه کارشناسی سه قوه و با راهبری دفتر مقام معظم رهبری در قالب کمیسیون های تخصصی اتاق ایران بررسی گردد و راهکارهای اجرایی جهت ایجاد فضای کسب و کار مناسب و توسعه فعالیت های اقتصادی که نتیجه آن ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، افزایش تولید ناخالص داخلی، توسعه صادرات و در مجموع افزایش رفاه جامعه و رسیدن به عدالت اجتماعی است تهیه و سران هر سه قوه ملزم به اجرای آن باشند.

همچنین دکتر شکوری در ادامه افزود: در صحبتی که در ابتدای دوره هشتم هیئت نمایندگان اتاق ایران و مقارن با سال اقتصاد مقاومتی داشتم، نیز این پیشنهاد را مطرح کردم ولی متاسفانه مورد اقبال هیئت رئیسه وقت قرار نگرفت. پیشنهاد اینجانب دقیقا تشکیل همان نهادی است که جناب مهندس شافعی در جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران از مطالعه موردی در خصوص دلایل توسعه کشورهای شرق آسیا از جمله تایوان، مالزی و سنگاپور مطرح کردند.

در واقع این عملکرد کشورهای شرق آسیا همان تجربه کشورهای توسعه یافته صنعتی دنیا بوده و همه این کشورها با استفاده از استراتژی های توسعه صنعتی که همان اقتصاد مقاومتی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری است، توانسته اند مسیر توسعه را به خوبی طی نمایند و این مهم با پیشنهاد ایجاد مثلث طلایی در اتاق ایران محقق خواهد شد.

عناوین برگزیده