تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۷۳۰
کد خبر: ۹۹۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
قیمت فلز زرد افزایش یافت؛

بی اعتنایی طلا به صحبت های ترامپ

می متالز - قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۵۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.
بی اعتنایی طلا به صحبت های ترامپ

به گزارش می متالز، پس از آنکه قیمت طلا روز پنجشنبه از بالاترین رقم های ثبت شده در یک سال و نیم گذشته پایین آمد، به دلیل پایین باقی ماندن ارزش دلار که علیرغم سخنان ترامپ در حمایت از دلار قوی اتفاق افتاد، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۵۱ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۵ درصد رشد داشته است.

قیمت طلا روز پنجشنبه به رقم ۱۳۶۶ دلار و ۷ سنت رسید که بالاترین رقم از سوم اوت ۲۰۱۶ تاکنون بود، اما بعد از سخنان دیروز ترامپ در داووس مبنی بر اینکه وی خواهان یک دلار قدرتمند است، قیمت طلا فروکش کرد.

قیمت طلای آمریکا نیز دیروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۳۵۱ دلار و۱۰ سنت رسید.

اظهارات ترامپ در تضاد با اظهارات روز چهارشنبه استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکاست.

به گفته پیتر فانگ، تحلیلگر موسسه وینگ فانگ در هنگ کنگ، تضعیف ارزش دلار موجب شده تا به رغم سخنان ترامپ، قیمت طلا به رشد خود ادامه دهد.

وی افزود: در قسمت پایینی قیمت ها، حمایت بسیار خوبی در حدود قیمت ۱۳۴۰ دلار وجود دارد و البته در حدود ۱۳۶۰ دلار شاهد مقاومت فنی هستیم.

شاخص دلار، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پنجشنبه به پایین ترین رقم از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون یعنی ۸۸.۴۳۸ رسید.

تحلیلگران جی اف ام اس در موسسه تامسون رویترز گفتند، با توجه به ریسک کاهش روند رشد بازارهای بورس و بی ثباتی سیاسی در جهان، قیمت طلا ممکن است امسال برای اولین بار از زمان افت قیمت ها در سال ۲۰۱۳، به بالای ۱۵۰۰ دلار برسد. افزایش بی ثباتی در نقاط مختلف جهان و افت رشد بازارهای بورس موجب افزایش سرمایه گذاری ها در بازار طلا می گردد.

عناوین برگزیده