تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۵۸
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۹۹۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سرمایه محبوب‌ترین بازار کشور است

می متالز - بازارهای مختلف کشور در بین فعالان خوب و بد اقتصادی هم دوستدار زیاد دارند و هم دشمن. بسیاری از بازارهای سوداگرانه مثل طلا، ارز، بازارهای غیر رسمی پول، واسطه گری کالاها و حتی مسکن برای رونق مخالفینی دارند و اکثر دلسوزان اقتصاد مولد با رونق این نوع بازارها روی خوش ندارند.
بازار سرمایه محبوب‌ترین بازار کشور است

به گزارش می متالز، اما بازار سرمایه محبوب همگان است و گرچه در بعضی از مقاطع گروهی از ذینفعان به دنبال نوسانات نزولی برای بهره برداری های خاص تلاش می کنند. اما در مجموع همه خواهان پویایی و بالندگی بازار سرمایه هستند و دولتی و غیر دولتی، سرمایه گذار و سرمایه پذیر، کارگران و متخصصین، همه می توانند از رونق این بازار بهره ببرند.

بازار سرمایه با توجه به داشتن بورسی قدرتمند که روز به روز به امکان تحلیل گری و پیش بینی آن افزوده می شود و پایه های علمی آن تقویت می گردد و بی تردید محبوب ترین بازار اقتصادی کشور به شمار می رود.

شاید این نوع توصیف بورس برای بعضی از مخاطبان فانتزی و احساسی به نظر آید. اما واقعیت این است که اقبال جامع عوامل اقتصادی از این بازار سرمایه معنوی و بلکه به نوبه خود مادی گران سنگی است که باید مدیران و سیاست گذاران بازار سرمایه آن را جدی بگیرند و در برنامه ریزی های خود به حمایت از همه عوامل کمر همت ببندند.

توفیق بازار سرمایه ما در گرو توجه سیاست گذاران و تصمیم گیران بازار سرمایه به این وابستگی و دلبستگی جامع عوامل است. اینان باید توجه داشته باشند که حتی نقدهای رسانه ای هم از سر دلسوزی و علاقه مندی است و نباید در بازار سرمایه به دنبال خودی و غیر خودی باشند، بازار سرمایه محبوب ترین بازار کشور است.

عناوین برگزیده