تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۵
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۹۹۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

با بهره ۲۳ درصدی تولید به صرفه نیست

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از معضلات اساسی واحدهای تولیدی را نرخ سود بالای بانکی عنوان و اعلام کرد: واحدهای تولیدی با نرخ سود ۲۳ درصد با مشکل مواجه می‌شوند و بازدهی واحدهای پاسخگوی این میزان سود نیست.
با بهره ۲۳ درصدی تولید به صرفه نیست

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی نظرآباد که با حضور معاون اول رییس جمهور انجام شد، گفت: صنعت کشور با همه محدودیت‌ها روند رو به رشد خود را ادامه داده است.

وی افزود: رشد صدور مجوزهای تاسیس نشان از میل به سرمایه‌گذاری در کشور دارد به طوری که امسال ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.

نیمی از صنایع نصفه کار می‌کنند

شریعتمداری به وضعیت واحدهای تولیدی کشور اشاره و اعلام کرد: ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی کشور با ظرفیتی بیش از ۵۰ درصد فعالیت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استان البرز نیز هفتمین پایگاه صنعتی کشور به شمار می‌رود و سال گذشته در این استان هزار و ۲۵۶ پروانه بهره‌برداری جدید صادر شده است.

وی ادامه داد: البرز طی چند ماه گذشته از رتبه ۲۷ پرداخت تسهیلات رونق تولید به رتبه اول کشور ارتقا یافته است.

این مسئول در ادامه یکی از معضلات اساسی واحدهای تولیدی را نرخ سود بالای بانکی عنوان و اعلام کرد: واحدهای تولیدی با نرخ سود ۲۳ درصد با مشکل مواجه می‌شوند و بازدهی واحدهای پاسخگوی این میزان سود نیست.

وی افزود: بر همین اساس انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره متناسب با تورم در شورای پول و اعتبار مطرح شود.

شریعتمداری یکی از مشکلات استان البرز را مستثنی نشدن از شعال ۱۲۰ کیلومتر عنوان و اعلام کرد: البرز نیز باید با رعایت الزامات زیست محیطی مانند قم از شعاع ۱۲۰ کیلومتری مستثنی شود.

عناوین برگزیده