تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۴:۵۵
بازدید: ۴۰۱
کد خبر: ۹۹۷۴
خاطره رئیس ایمیدرو از تورگوت اوزال نخست‌وزیر ترکیه

در اهمیت نوع نگاه دولت به بخش خصوصی

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه نشست دهم کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران، با ذکر خاطره‌ای از دیدارش با تورگوت اوزال، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور اسبق ترکیه، از اهمیت نگاه دولت به بخش خصوصی گفت.
در اهمیت نوع نگاه دولت به بخش خصوصی

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان که مهمان کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران بود، در حاشیه این نشست ابتدا با اشاره به سفر اوزال به ایران گفت: در زمان سفر تورگوت اوزال به ایران، تعداد افراد دولتی همراه او کمتر از 20 نفر بودند اما 180 فعال بخش خصوصی در هواپیمای او به ایران سفر کردند.

کرباسیان هم‌چنین به سفرش به ترکیه و دیدار به اوزال برای حل مشکلی در حوزه حمل‌ونقل اشاره داشت و گفت: در اوایل دهه شصت که معاون حمل‌ونقل وزارت راه بودم، مشکلی در بین ما و ترکیه ایجاد شده بود و کامیون‌ها در مرز بازرگان صف کشیده بودند. من به ترکیه رفتم تا بتوانم با نخست‌وزیر دیدار کنم. اما نه من و نه سفیرمان در ترکیه موفق به گرفتن وقت از اوزال نشدیم. تا این که من به دیدار  رئیس اتحادیه حمل‌ونقل ترکیه رفتم و به او گفتم که می‌خواهم نخست‌وزیر را ببینم. او مرا سوار خودروی خودش کرد و به مقر دولت ترکیه برد. آنجا به اوزال خبر دادند که رئیس اتحادیه حمل‌ونقل تقاضای دیدار دارد. اوزال در کمتر از ده دقیقه بعد از جلسه دولت خارج شد و ما توانستیم با او صحبت کنیم. او هم بعد از شنیدن مشکل، وزیر راه دولتش را خواست و به او گفت تا مشکل حل نشده است به جلسه بازنگردد و خوشبختانه همان دیدار و گفت‌وگوها باعث شد مشکل ایجاد شده برای کامیون‌های ما برطرف شود.

او افزود: این نوع نگاه دولت اوزال به بخش خصوصی بود که توانست طرح توسعه صنعتی و اقتصادی در ترکیه را کلید بزند. دولت باید گوش شنوایی برای پیشنهادات کارشناسی بخش خصوصی داشته باشد و بخش خصوصی هم روی نظراتش پیگیری مجدانه انجام دهد و پافشاری کند.

عناوین برگزیده