تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۹۹۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آتش به جان تنها واحد ذوب آلومینیوم نیوزلند افتاد

می متالز - واحد تیوای، تنها واحد تولید آلومینیوم نیوزلند، در اواسط ماه ژانویه دچار حریق شد و با مشکلات بسیاری ازجمله عدم امکان برق‌رسانی به این واحد مواجه گردید.
آتش به جان تنها واحد ذوب آلومینیوم نیوزلند افتاد

به گزارش می متالز، این آتش‌سوزی در ساعت ۷ صبح آغاز شد و مهار آن ۱۲ ساعت به‌طول انجامید.

مالکین واحد ذوب تیوای پوینت، دو گروه ریوتینتو (۳۶/۷۹ درصد) و گروه سامیتومو (۶۴/۲۰ درصد) می‌باشند. این واحد ذوب تنها واحد ذوب نیوزلند محسوب می‌شود به‌طوری‌که تیوای، آلومینا را وارد کرده و به آلومینیوم اولیه تبدیل می‌کند. آلومینای مورداستفاده در این واحد ذوب از کوئینزلند و منطقة شمالی استرالیا تأمین می‌گردد. درنهایت تقریباً ۹۰ درصد از آلومینیوم تولیدشده در این واحد به ژاپن صادر می‌شود.

این واحد ذوب در سال ۱۹۷۱ افتتاح گردید. این راه‌اندازی به‌دنبال احداث نیروگاه ماناپوری توسط دولت نیوزلند بود که انرژی این واحد ذوب را تأمین می‌کند. قرار است که این نیروگاه تا سال ۲۰۳۰ ۵۷۰ مگاوات انرژی را به این واحد ذوب منتقل ‌کند. این واحد ذوب با داشتن ۸۰۰ نفر نیروی کاری، ۱۰ درصد از اقتصاد منطقه را به خود اختصاص داده است.

در‌حال‌حاضر خطوط انتقال نیرو به تیوای با مشکل روبرو شده‌اند که برق‌رسانی به خطوط ذوب را غیرممکن ساخته است. مسئولین این شرکت امیدوارند که خسارت وارده را تا پایان ماه فوریه جبران خواهند کرد.

عناوین برگزیده